کتاب «گلستان یازدهم» توسط انتشارات «سوره مهر» منتشر شده است؛ کتابی که مخاطب را وادار می کند بخواند یک عاشقانه آرام را...

گروه جهاد و مقاومت مشرق - هوش و ذکاوتش در کسب فنون نظامی طوری بود که در مدت کوتاهی به‌عنوان مربی نیروهای آموزشی، انتخاب شد، برای تشکل بخشیدن به نیروهای بسیجی، به همراه همرزمان اقدام به تشکیل گردان کوهستانی انصارالحسین کرد و خود مسئولیت آموزش‌های آنان را به‌عهده گرفت همراه همین بچه‌ها پا به عرصه اخلاص و ایثار جبهه نهاد

 سردار شهید علی چیت‌سازیان در سال 1341 همزمان با سالروز تولد حضرت امیرالموُمنین(ع) در همدان چشم به جهان گشود، در دامان خانواده مستضعف و مذهبی رشد کرد و با موفقیت دوران ابتدایی و راهنمایی را طی کرد. ورود او به هنرستان فنی دیباج مصادف بود با قیام ملت قهرمان که می‌رفت تا در اوج شکوه به ثمر نشیند.

همه ویژگی‌های این شهید باعث شد تا بهناز ضرابی‌زاده کتاب "گلستان یازدهم" را بنویسد و زندگی این شهید را روایت کند.

«گلستان یازدهم» خاطرات زهرا پناهی روا، همسر علی چیت‌سازیان از سرداران شهید استان همدان است. کتاب در 17 فصل تدوین شده و از زمان تولد فرزند شهید آغاز می‌شود تا این روزهای راوی ادامه می‌یابد.

کتاب جذابیت زیادی برای خواننده دارد؛ در «گلستان یازدهم» نثر نویسنده به پختگی بیشتری رسیده؛ به طوری که ضرابی‌زاده تلاش دارد تا با استفاده از تکنیک‌های جدید، فضای متفاوتی را ایجاد کند. ایجاد جریان سیال ذهن در روایت خاطرات، فضاسازی، حفظ لهجه شخصیت‌ها در کتاب و شخصیت‌پردازی با استفاده از گفت‌وگو از جمله تکنیک‌هایی است که در این کتاب به کار رفته است.

نویسنده، کتاب را با فصل "زندگی‌ام فیلم می‌شود" شروع می‌کند؛ خاطرات همسر شهید که از تولد فرزندش بعد از شهادت همسر می‌گوید؛ شاید یکی از جذاب‌ترین بخش‌های کتاب را در همین فصل نخست می‌خوانیم؛ عاشقانه زنی که برای همسر می گوید و خواننده را برای خواندن فصل‌های دیگر ترغیب می‌کند.

«گلستان یازدهم» چهره دیگری از یکی از شهدای دفاع مقدس را نشان می‌دهد، مردی که در خانه‌اش یک همسر مهربان است، با تکیه کلام‌های منحصر به خودش و در بیرون از خانه یکی از بسیجی‌های امام خمینی(ره) که اگر جنگ 20 سال دیگر هم طول بکشد، باید در جبهه باشد.

نویسنده درباره انتخاب عنوان کتاب به عنوان «گلستان یازدهم» می‌گوید:  در حقیقت برای انتخاب اسم این کتاب خیلی درگیر بودم و دوست داشتم اسمی باشد که به نوعی شخصیت سردار شهید چیت‌سازیان را معرفی کند و از طرفی جذاب هم باشد و با محتوای کتاب در ارتباط باشد و هم از کلیشه به دور باشد؛ اما آن چیزی که برایم زیبا و جذاب است زندگی این دو فرد بود که یک دوران کوتاهی باهم بودند. خانم پناهی روا به دزفول می‌رود و آنجا در کنار همسرشان زندگی می‌کند و به نظر من این زندگی یک گلستان بوده؛ و این دو در دزفول در کوچه‌ای زندگی می‌کردند که اسم آن کوچه گلستان یازدهم بوده و در نهایت اسم این کتاب گلستان یازدهم انتخاب شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، در دیدار اخیر با برخی از نویسندگان یادداشت کوتاهی را بر حاشیه این کتاب نوشتند: «رحمت و سلام خدا بر شهید عزیز علی چیت‌سازیان و درود بر همسر آن شهید و سپاس از نویسنده متعهد این کتاب؛ سید علی خامنه‌ای.»

کتاب گلستان یازدهم توسط انتشارات "سوره مهر" منتشر شده است؛ کتابی که مخاطب را وادار می کند بخواند یک عاشقانه آرام را ...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس